Friday, 30 December 2011

Menghilangkan Masalah Mata Sembab

Assalmualaikum dan selamat malam Myrah ucapkan.. (: oke, Myrah nk trus ke topik kita pd mlm niy iaitu menghilangkan masalah mata sembab... acececeh! mcm Myrah duk tgah bgi korang ceramah lha plak kang? wehuu!! btw, korunk suka kn? =D

Oke, tdi Myrah duk search kt internet mcm mana nk ilangkan mata sembab.. fiunggg!! duk cari punya cari, mcm2 cara kita bleh wt kn? Myrah tkn jer mana yg Myrah suke.. oke, sblum tu, korunk tau kn ape itu mata sembab? klaw xtau tu meyh sni dkat2 Myrah bgtau..

Mata sembab niy bleh berlaku apbila korunk asyik duk dpn lappy 24 Jam.. lappy korunka de chya kang? so, chya tu msuk kt lm mata korunk n jdilah mata sembab.. ataupun mata semab bleh ebrlaku if korunk slalu tdur lewat.. 


mata sembab atau lbih dikenali mata panda.. aduhai! Myrah pn xtau nper org pnggil mata panda.. btw, Myrah kang org Besut.. hehe~ skunk skola dh nk bkak an? tyme cuti mesti korunk tdur lewat.. bgun lewat.. mengadap lappy 24 Jam.. ce tgok mata,, mesty sembab kan? oke, klaw korang xnk bgi org ckp korunk ad mata panda, Myrah bgi petua kt korunk untuk ilangkan mata sembab..

CARA PERTAMA::


a- Dapatkan tuala kecil yang saiznya boleh dilipat sebanyak 2/3 kali lipatan..
b- Rendam / bsahkn tuala tersebut dgn air suam yg agak pnas.. dan perah tuala t'sebut sehingga keluar airnya.. Perah dgn tangan der!! so, air tu jgn pnas sgt lah yer.. :)
c- Lipat tuala tersebut menjadi 3 lipatan dalam keadaan memanjang.. letakkan kain tuala yang dilipat itu di atas mata anda.. pastikan mata anda tertutup ketika meletakkan kain tersebut.. :)
d- Selepas kain tersebut agak sejuk.. anda boleh mengulang langkah a-c sebanyak yang mungkin.. 2/3 kali oke jgak.. skali pun tkpe gk.. >.<


CARA KEDUA::


a- Potong ubi kentang kepada beberapa bahagian.. potongan tersebut janganlah terlalu nipis dan jangan agak tebal.. so, berpada2 lah ye.. :)
b- Letakkan potongan ubi kentang di atas mata anda dlm keadaan mata tertutup..
c- Biarkan selama beberapa minit.. 3/5 minit sudah mencukupi.. :)


senang? mudah? Jom kita try wt.. Myrah pn nk try jgak.. xmo lha mata Myrah cm panda.. klaw PANDAI dakpe gak.. *winkwink* oke la,, stkt niy dulu untuk mlm ni.. Gud Nite all.. =)

P/S:: SEGALA PETUA2 YG DIBERIKAN OLEH MYRAH DIAMBIL DARI HAIRUL DAN  PETUAKECANTIKAN.. THANK YOU!!~
:: Suka? -LIKE- Rajin? -KOMEN- ::

No comments:

Post a Comment